دادخواست ابطال بخشنامه ممنوعیت همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌ها ثبت شد

گلرخ داوران، مدیرعامل پیشین «اسنپ‌دکتر»، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از اقدام حقوقی حامد هوشیاران در خصوص ثبت دادخواست رسمی برای ابطال بخشنامه مرتبط با «ممنوعیت همکاری داروخانه‌ها با سکوهای اینترنتی» خبر داد.

بر اساس این اطلاع‌رسانی، دادخواست مذکور در دیوان عدالت اداری ثبت شده و هدف از آن، نقد حقوقی و درخواست لغو یکی از مهم‌ترین مقررات محدودکننده فعالیت پلتفرم‌های حوزه سلامت دیجیتال در سال‌های اخیر است.

این اقدام در ادامه‌ی چالش‌های حقوقی و صنفی پیرامون لایحه‌ای صورت گرفته که طی آن، ارائه خدمات دارویی از طریق پلتفرم‌های آنلاین با محدودیت‌های جدی مواجه شده است؛ موضوعی که بارها از سوی فعالان این صنعت به‌عنوان مانعی در مسیر نوآوری و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت مطرح شده بود.

تصاویر مرتبط با این دادخواست در ادامه‌ی پست داوران منتشر شده و واکنش‌های متعددی را نیز در میان فعالان حوزه سلامت دیجیتال و حقوق فناوری برانگیخته است.

داروخانه‌ها داروخانه‌ها داروخانه‌ها داروخانه‌ها

همچنین ببینید

معاونت غذا و داروی شیراز همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌ها را «غیرمجاز» اعلام کرد

معاونت غذا و داروی شیراز همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌ها را «غیرمجاز» اعلام کرد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد تا زمان ابلاغ ضوابط فنی، همکاری داروخانه‌ها با سکوهای اینترنتی حمل و ارسال دارو مجاز نیست. این موضوع در نامه‌ای خطاب به رئیس انجمن داروسازان استان فارس مطرح شده‌است و معاونت غذا و دارو بار دیگر بر ممنوعیت همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های اینترنتی در حوزه حمل دارو تاکید کرد؛ ممنوعیتی که مشابه آن پیش‌تر هم مطرح شده بود و واکنش‌هایی در اکوسیستم سلامت دیجیتال به‌دنبال داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =