خودروسازی ایران تقریبا بلافاصله پس از اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای بین آمریکا-اسرائیل و ایران، فعالیت خود را در سال جدید از سر گرفت، منتها نه متناسب با ظرفیت واقعی. تبعات جنگ 40 روزه به ویژه حمله به فولاد مبارکه اصفهان (تامین‌کننده ورق موردنیاز خودروسازان) و تعطیلی {موقت} این شرکت، گریبان خودروسازی کشور را گرفت و اجازه نداد تولید طبق روال طبیعی هر ساله آغاز شده و پیش رود.

تبعات جنگ گریبان‌گیر خودروسازی کشور/ واردات خودرو فدای تولید می‌شود؟

در کنار مساله کمبود قطعات (به ویژه ورق فولادی)، خودروسازان با چالش تامین ارز نیز مواجه هستند و از همین رو اخیرا شائبه‌هایی مبنی بر ممنوعیت دوباره واردات خودرو به گوش رسید.

در برنامه این هفته جاده مخصوص، ضمن بررسی آخرین اخبار و البته شایعات در صنعت و بازار خودرو، با دبیر انجمن خودروسازان نیز در مورد جلسه هفته پیش فعالان خودرویی با مسوولان وزیر صمت، گفت و گو کرده‌ایم.

احمد نعمت‌بخش در این گفت و گو از آخرین وضع تولید و همچنین برنامه وزارت صمت برای تولید و واردات می‌گوید.

نیکا موتور - ECO10

همچنین ببینید

ورود خودروهای آمریکایی و انگلیسی به کشور آزاد می‌شود؟

موضوع واردات خودرو بار دیگر به یکی از بحث‌های داغ این روزهای بازار تبدیل شده است؛ بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خودروهایی که پیش از ۱۲ آذر ۱۴۰۴ به نام مالک شده و پلاک کشور محل اقامت را دریافت کرده‌اند، در صورت ثبت سفارش و دریافت تأییدیه‌های لازم، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =