اظهارنظر اخیر اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه تعرفه واردات همه خودروها برای سال 1405، چهار درصد در نظر گرفته شده، افکار عمومی را به اشتباه انداخته و این ذهنیت را ایجاد کرده که خودروها در سال آینده با این رقم تعرفه وارد خواهند شد.

«کاهش تعرفه واردات خودرو»، اشتباه لفظی بود

اخیرا برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام کردند که “تمامی خودروهای وارداتی در سال ۱۴۰۵ مشمول تعرفه واحد ۴ درصدی خواهند شد”.

با این حال، بررسی‌های اکوایران نشان می‌دهد منظور کمیسیون تلفیق از رقم چهار درصدی، در واقع حقوق ورودی (به عنوان بخشی از رقم نهایی تعرفه) است.

همچنین مهدی دادفر، فعال عرصه واردات خودرو نیز در گفت و گو با اکوایران تاکید می کند که از اظهارنظر اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر کاهش تعرفه واردات خودرو به چهار درصد، برداشت اشتباه شده و قرار نیست خودروها در سال آینده با این رقم تعرفه وارد شوند.

به گفته وی، منظور کمیسیون تلفیق، از “تعرفه چهار درصدی”، در واقع “حقوق گمرکی” است و رقم نهایی تعرفه پس از تعیین سود بازرگانی و تجمیع این دو عدد، مشخص می‌شود.

 

 

همچنین ببینید

ورود خودروهای آمریکایی و انگلیسی به کشور آزاد می‌شود؟

موضوع واردات خودرو بار دیگر به یکی از بحث‌های داغ این روزهای بازار تبدیل شده است؛ بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خودروهایی که پیش از ۱۲ آذر ۱۴۰۴ به نام مالک شده و پلاک کشور محل اقامت را دریافت کرده‌اند، در صورت ثبت سفارش و دریافت تأییدیه‌های لازم، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =