تشکیل «قرارگاه سلامت» برای مدیریت شرایط ویژه بهداشت و درمان کرمان

تشکیل «قرارگاه سلامت» برای مدیریت شرایط ویژه بهداشت و درمان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، پیش از ظهر یکشنبه در نخستین جلسه قرارگاه سلامت استان کرمان، بر فلسفه تشکیل این قرارگاه تأکید کرد و گفت: قرارگاه به معنای رویکردی فراتر از روال‌های معمول برای پیگیری موضوعات حوزه سلامت، با توجه به شرایط خاص کشور و استان است.

وی افزود: در شرایط عادی، کارگروه‌ها و شوراهای مختلف مسئولیت مدیریت مسائل حوزه سلامت را بر عهده دارند، اما قرارگاه با هدف پیگیری‌های ویژه و مدیریت شرایط خاص و فوق‌العاده تشکیل می‌شود.

طالبی، با بیان اینکه موضوع تأمین دارو از حساسیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: عدم تأمین داروهای مورد نیاز مردم در مراکز درمانی و داروخانه‌ها، جان انسان‌ها را به طور جدی تهدید می‌کند.

استاندار کرمان ادامه داد: هرگونه اختلال در چرخه تأمین دارو در نظام سلامت، نخستین آسیب را متوجه مردم، به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهد کرد و در چنین شرایطی، تمامی بخش‌های مرتبط از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمه‌ها، بخش خصوصی، داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش، موظف به ایفای مسئولیت و پاسخگویی در قبال وظایف خود هستند.

طالبی، با اشاره به لزوم هم‌افزایی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمان پنج دانشگاه علوم پزشکی دارد، مجموع ظرفیت‌های این دانشگاه‌ها باید از بسیاری از استان‌های کشور بیشتر باشد و انتظار می‌رود رؤسای دانشگاه‌ها با همفکری و پیگیری مشترک، مسائل و مشکلات حوزه سلامت استان را به صورت جدی دنبال کنند.

همچنین ببینید

کیت ایرانی تشخیص عامل اصلی سرطان معده ساخته شد

کیت ایرانی تشخیص عامل اصلی سرطان معده ساخته شد

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید یک کیت تشخیص سریع نانویی برای شناسایی باکتری هلیکوباکتر پیلوری به عنوان یکی از عوامل سرطان معده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =