کاهش انگیزه داروخانه‌ها برای تأمین و تحویل دارو

کاهش انگیزه داروخانه‌ها برای تأمین و تحویل دارو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سلمان اسحاقی، در مورد حمایت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از داروخانه‌های دولتی، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که اگر قانون به‌ درستی اجرا شود به طور قطع شاهد پرداخت به‌ موقع هزینه‌های حوزه دارو خواهیم بود.

وی افزود: یکی از دلایلی که امروز باعث کاهش انگیزه داروخانه‌ها برای تأمین و تحویل دارو شده، بدهی‌ها و معوقات چندماهه بیمه‌ها به داروخانه‌ها است و این موضوع مشکلاتی را در روند تأمین و توزیع دارو ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در همین راستا، تعامل و هماهنگی میان دولت و مجلس برای پرداخت به‌موقع این بدهی‌ها و مطالبات داروخانه‌ها در حال انجام است تا بتوانیم انگیزه لازم را برای داروخانه‌ها در مسیر تأمین و ارائه خدمات دارویی در مراکز درمانی افزایش دهیم.

اسحاقی تصریح کرد: از نگاه کمیسیون بهداشت و درمان، چند موضوع بسیار مهم و کلیدی وجود دارد؛ نخست پرداخت به‌موقع مطالبات حوزه سلامت به‌ویژه در بخش دارو و تجهیزات پزشکی از سوی دولت است.

وی افزود: موضوع دوم، تأمین و تخصیص به‌موقع ارز دارو، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی از سوی بانک مرکزی است که می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از افزایش قیمت و کنترل هزینه‌های درمان داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: این موارد از مهم‌ترین اولویت‌ها برای مدیریت بازار دارو و کاهش فشار هزینه‌ای بر مردم محسوب می‌شود.

همچنین ببینید

ناصحی: بیمه سلامت ۹۰ همت بدهی دارد

ناصحی: بیمه سلامت ۹۰ همت بدهی دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت به مراکز درمانی کشور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =